1 - 2 - 3 - BUNGY



Det absolut coolaste och laskigaste jag har gjort i hela mitt liv!!!!

Man far forst sitta ute pa "luftbryggan" dar dom spanner fast runt fotterna pa en och satter fast en i banken sa man inte kan falla ner ;) Antar att det ar en av manga sakerhetsatgarder.. Dom drar ju at ordentligt runt fotterna, men jag fragade anda typ 5 ggr om det inte gick att dra at hardare ;)  Jag har aldrig varit sa skrackslagen i hela mitt liv som nar jag satt dar pa soffan!!! Skakade och holl typ pa att svimma kandes det som! 
Becka va inte lika skrackslagen, men hon va ratt skakig hon ocksa.. 

Becka hoppade forst och sen var det min tur!! Det va mkt hogre upp nar man stog dar med tarna vid kanten an nar man kollade ner over staketet!! Hur labbigt som helst! Linan ar hur tjock som helst och bestar av typ 1000 gummiband som ar virade tillsammans, men det kanns ju i magen anda kan jag saga! Nar man sen studsar runt dar i fotterna sa firar dom ner en i en liten gummibat dar dom spanner los en och kor en in till en liten balkong langst ner vid vattnet. Jag kunde typ inte prata nar jag kom dit och Becka stog dar hur nojd som helst ;) Skakade i hela kroppen och va helt chockad.. Men frant vare!

Becka gjorde varsta snygga hoppet, men jag gjorde som en konstig grodvariant mer skrackslagen an nat annat! ;) haha Dessutom skrek jag som ett litet barn!
Va en helt galen rusch och det absolut coolaste jag har gjort hittills! Far ni mojligheten sa ska ni absolut hoppa bungy! Det liknar inte nat annat!


"are you ready?" - " NOOOO"

47 meter over Waikato River! Nya Zeelands hogsta watertouch


Ratt nojda efterat!! Vi fick (kopa) bilder och en liten film av varat hopp!


Kommentarer
Postat av: Sofia

BALLT! Det ser ju askul ut, men läskigt! Det är värst vad du börjar bli äventyrlig :D

2009-12-06 @ 09:48:39
Postat av: Berit

Det var vågat nörr´ni!!!!

Vi har haft en fin 2:a Advent som avslutades med julbord ute i Skeppsvik. Är riktigt mätt. Kram Berit

2009-12-06 @ 21:36:42
Postat av: Maria

Hrm, jag har ju en före detta distanshäst (som du kanske vet ;))

Man måste hålla ner tempot när man rider sträckorna, för att hästen ska ha möjlighet att återhämta sig snabbt, pulmässigt och temperaturmässigt, i "vet- gaten". Tjusningen med distansritt är ju att rida sträckan så snabbt som möjligt, men utan att slita på hästen... (Midas fick gå med en orutinerad ryttare, som red på hela tiden, det var då han skadade knät... Så det är inte bara hästens kondition att tänka på, utan även muskler, senor och leder! Men: Om ni blir "övertalade" att ställa upp, så behöver ni kanske inte ta ansvar för ev. veterinärräkningar?)

2009-12-07 @ 12:22:07
Postat av: Sandra

Är du seriös ditt mongo! Detdär är något jag alltid drömt om!!! Något jag SKA göra! :) nångång! Och sen ser jag att DU har gjort det.. mongo. Jag är INTE avundsjuk :)

2009-12-11 @ 15:50:13
URL: http://aandeersson.blogspot.com

Vem är det?
Ska det stå kvar?

E-post: (publiceras ej)


Bloggadress:


Skriv ner en rad eller två..:

Trackback
RSS 2.0