Mango


Russel fran farjan

Idag har vi varit i Russell som ligger mitt emot Paihia over en liten vik.. Farjan var dock hur seg som helst sa det tog typ 20 min! Det var NZ forsta huvudstad eftersom Kapten Cook landsteg har, men nu ar den inte direkt mkt for varlden.. En liten pittoresk stad/by med gamla hus langs strandkanten. Har finns dock NZ aldsta kyrka som dock bara ar drygt 150 ar(dom har ju inte sa mkt historia dom stackarna) och den var inte sa speciell pa insidan heller.. Men det var ju coolt att det ar det aldsta iaf.. Dock gar det ju som inte ens att jamfora med typ Rom..


Long Beach

Annars fanns det som inte sa mkt att gora sa vi la oss pa Long Beach och solade.. Badade lite ocksa men det var annu kallare an forra gangen sa det blev inte langa bad! ;) Forhoppningsvis sista badet i kallt vatten! ;)

Efter maten idag (asgod mat btw; spagetti med broccoli+loksas) at jag en mango till efterratt och den va hur god som helst!
Tankte bara lagga in en bild pa den sa du, pappa, kan sitta dar och draggla over tangentbordet! ;) Smakade precis lika gott som i Afrika! Mumms! Dessutom kostade den bara 6 kr sa det var en perfekt liten beloning! Jag har blivit en san stjarna i koket nu sa! ;) Dock ar det mest becka som far guida mig och saga at mig vad jag ska gora! ;) Har dock lart mig att gora omelett vilket jag ar sjukt stolt over! ;)


Ser du hur gott den smakade pappa? ;P





Nu ska vi dock njuta av sista kvallen har i Paihia innan vi far tillbaka till ackliga Auckland.. Inte min favoritstad direkt! Kanns jattekonstigt att vi ska fara ifran NZ snart! :( Kommer absolut sakna farmen och det ar nog det enda jag kommer sakna.. Utom kanske att man verkligen kan backpacka pa riktigt har! I Aussie blir det nog mer bara att semestra runt vilket ar lite synd.. Men NZ ar ju vandrarens hemland och varken jag eller becka ar ju vandrare, men farmen gor ju att man maste gilla NZ. Dock ar det sjukt trevliga manniskor har och alla ar jattehjalpsamma! kommer sakna den harliga attityden till allt och alla trevliga manniskor..

Sen kommer ju Whangamomona alltid att minnas med karlek och Pete och Maeve kommer vara varan annan familj! ;) Underbara manniskor hittar man alltid pa landsbyggden! Nasta nyar blir det Whanga! ;D
Pete och Meave var sa himla sota nar vi for darifran sa det kan inte vara sista gangen vi traffar dom! Far vi inget jobb i sverige skulle vi fa komma och rida hastar at henne och Pete forsakrade sig om att vi hade deras telefonnummer sa vi kunde ringa "HEM"..♥ AH vad jag kommer sakna Whanga!!!!


Sofia: Det ar nog bara att borja spara om du vill bo dar for man maste ju kopa antingen hela on eller en del av den fran staten.. ;P Det ar inte sa langt ifran fastlandet och alla som bor dar har ju egen bat, men det har alltid varit en bat som for runt med mjolken och posten sa det forblir nog sa bara av farten.. Det ar ratt varmt har, men det ar najs! Dessutom far man ju en egen strand som bara ar ens egen! Men det ar formodligen for varmt for dig for T-shirt ar nog lite for mkt pakladnad! ;P

Kommentarer

Vem är det?
Ska det stå kvar?

E-post: (publiceras ej)


Bloggadress:


Skriv ner en rad eller två..:

Trackback
RSS 2.0