Kaikoura - Christchurch

Nu var det ett par dagar sen jag rapporterade kanner jag..
Vi ar nu i Christchurch och kom hit idag fran att ha varit i Kaikoura igar och i forrgar eftermiddag :)

Kaikoura ar riktigt mysigt faktistk!! Det ligger i en bukt mellan bergen med snoiga berg i bakgrunden (den synen ar dock lite oroande) Vi bodde pa ett mysigt hostel som lag vid en back och som hade egen toa pa rummet! FANCY! ;) Dessutom var vi bara 6 st i rummet sa det kandes nastan lite tomt.. Vi traffade lite svenskar och massa annat trevligt folk! :) Det ar faktiskt roligare att prata med annat folk an svenskar ;)

Igar var jag iaf pa whalewatching!! Dyrt som stryk, men vart det! Vi sag 3 kaskelottvalar pa 2 timmar vilket raknas till en bonus! :D Dom ar helt sjukt stora djur! Den storsta tandvalen faktiskt! Dessutom var det soligt och fint sa det kunde inte ha gatt battre!! jo, om den hade hoppat runt kanske, men man kan ju inte fa allt ;)
Det syns inte sa bra pa korten men det va riktigt coolt live.. Becka va dock inte sugen sa jag for sjalv..

Pa kvallen sen gick vi pa restaurang och testade ortens seafood som dom ar kanda for. Jag at flundra vilket va sjukt gott! Dock lite ackligt eftersom den stirrade pa mig.. Jag fick ju liksom hela fisken pa en tallrik! ;) 
Har i Christchurch bor vi iaf pa ett jattemysigt litet hostel! Det ar annars en riktigt mysig stad! dessutom far man en gratis timme pa internet pa biblioteket sa vi gillar christchurch! ;) men nu ar min timme snart slut sa jag ska logga ut! 

Ha det gott allesammans darhemma! kramkram

 

Maeve och Pete som ager farmen vi var pa! Underbaraste manniskorna!


Pa farjan mellan wellington och Picton


Picton


Kaikoura


Kaskelottval!! Riktigt coolt!!


"men titta sanna har vi ju hemma i rabatten" ;)


Vi tog en promenad till ett stalle dar man kan komma riktigt nara palssalar!




Min underbara flundra!! Observera dock evileye och mordarklorna!



 


Kommentarer
Postat av: Sofia

Kaikoura såg jättefint ut! Ballt att se valar, men det måste va jätteläskigt - hur nära var dom? Jag menar en val kan ju välta en liten båt hur lätt som helst.

Ni ser ut att ha haft fint väder :) Här ar det bara regn och mörker, men snön kommer väl förhoppningsvis tillbaka innan jul.

Har ni inte tänkt jobba mer eller? Ni verkar mest roa er :p

2009-11-18 @ 16:32:48
Postat av: Berit

Jaha, så har du varit på valsafari - modigt att du åkte ensam utan Rebecka. Jag förstår att det var en hit.

Det känns bra att ni har änglarna i sällskap på era oplanerade resor. Hoppas att ni får lära känna trevligt folk.

Har varit på Öppet Hus och kyrkoråd i dag. Vi var 12 vuxna och 14 (!) barn på ÖH. Kram Berit

2009-11-18 @ 22:29:04

Vem är det?
Ska det stå kvar?

E-post: (publiceras ej)


Bloggadress:


Skriv ner en rad eller två..:

Trackback
RSS 2.0