Simma med delfiner! <3

Nu kan jag stryka det av listan pa saker jag vill gora innan jag dor!
Vi for till Rockhampton soder om Perth och simmade med helt vilda delfiner igar!
En san otroligt haftig upplevelse!! :D

Dom akte runt och letade efter delfinflockar dom verkade sociala och sen var det bara att glida ner i vattnet.
Alla var indelade i grupper sa vi hangde efter en guide var som hade en liten vattenpropeller och sen gled vi runt i en kedja och lat dom simma runt oss. Sjukt haftigt!
Dom ar ju sa sjukt sota och ovantat stora!

Vi va svinnervosa for hajar eftersom det ar svinkallt vatten och dar trivs dom stora hajarna, men alla guider + den som var sist i kedjan hade "sharkrepellers" pa fotlederna. Det var en liten manick som sande ut ett elfalt som storde hajarnas lokaliseringssystem sa dom simmade ivag. KANON! Kan man inte fa ha en san med sig hela tiden?! ;) Sag en 4 meter bred rocka ocksa! Lackert som attan!

Kommer aldrig glomma det har!




Inte världens bästa bild, men vet man att det är en delfin så ser man det! ;) Dom är så söta när dom simmar på sidan för att spana in en!

Sjukt nojda efter en dag ute pa vattnet! Har en engangsundervattenskamera, men den ska jag anvanda fler ganger sa dom bilderna kommer nar jag ar hemma igen.


Kommentarer

Vem är det?
Ska det stå kvar?

E-post: (publiceras ej)


Bloggadress:


Skriv ner en rad eller två..:

Trackback
RSS 2.0