We survived!

Vi overlevde bussresan upp till Broome! :) Gick faktiskt battre an vantat!
Det berodde nog till stor del pa att bussen bara var halvfull sa man kunde bre ut sig pa 2 saten!
Underbart skont att kunna lagga upp fotterna! Hade dessutom med mig sovsacken pa bussen sa jag sov som ett barn ;) haha Fattar inte varfor dom ska vrida ner ac:n till typ 15 grader sa alla ligger och fryser och sen kliver man ut och det ar 45 grader utomhus!

Stannade langst vagen nagra ganger mitt ute i ingenstans vid olika roadhouses. Det ar liksom en mack dar man kan kopa mat och ofta har dom en camping och rum att hyra dar ocksa.
Skulle aldrig kunna jobba dar!

Har iaf antligen fatt se den roda australiensiska sanden! Har ar det rott overallt! Kanns som man
har kommit till det "riktiga" australien! Manga Abourginer pa bussen, rod sand och bara slattmark sa langt ogat kan se! Det ar verkligen en helt annan natur har uppe! Man kor i timmtal och naturen ser exakt likadan ut; rott, snarigt och helt platt! Kan kora forbi beteshagar som stracker sig till horistonten och i flera kilometer langst vagen. Helt sjukt hur platt det ar har! Inte en enda kulle nanstans!

Har kommer vi stanna i en vecka och det blir nog mest strandhang har jag en kansla av. Det ar sa sjukt varmt och fuktigt sa minsta lilla rorelse gor att man borjar svettas ;)
Kanner sig fantastiskt frasch! Man maste ju alska ac iaf!

Idag ar vi dock inne i Broome och ska ga till ett shoppincenter! Var ju veckor sedan man gick in i en affar som inte salde mat! ;) Vi bor pa ett hostel vid cable beach som ligger typ 10 min med buss utanfor Broome.

Hor att det fortfarande snoar hemma och det tycker jag ni ska styra upp!
Det ar ju mitten av april for guds skull!


Kommentarer

Vem är det?
Ska det stå kvar?

E-post: (publiceras ej)


Bloggadress:


Skriv ner en rad eller två..:

Trackback
RSS 2.0